Φρενάρω σωστά; Συμβουλές που θέλετε να γνωρίζετε

Σωστή χρήση και συντήρηση των φρένων του αυτοκινήτου

Το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου, ή αλλιώς τα φρένα, αποτελεί ένα από τα βασικότερα τμήματά του. Ο οδηγός οφείλει να χρησιμοποιεί σωστά και να συντηρεί σε καλή κατάσταση το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου, για να είναι ασφαλής κατά την οδήγηση και να αποφύγει μέχρι και θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα.

Πώς χρησιμοποιούμε σωστά το σύστημα πέδησης
– Ο ασφαλέστερος τρόπος για να ακινητοποιήσουμε το αυτοκίνητο είναι να φρενάρουμε εγκαίρως και ήρεμα και να πατάμε σταδιακά όλο και περισσότερο το φρένο.
– Πρέπει πάντοτε να τηρούμε τις αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα και να αποφεύγουμε να φρενάρουμε την τελευταία στιγμή, εκτός βέβαια από περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

– Σε περίπτωση κινδύνου, φρενάρουμε αμέσως, προσπαθώντας να αποφύγουμε το μπλοκάρισμα των τροχών, γιατί μπορεί να χάσουμε τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
–Αν ντεραπάρει το αυτοκίνητο, σε περίπτωση που φρενάρουμε απότομα, απομακρύνουμε το πόδι από το φρένο και γυρίζουμε το τιμόνι προς την κατεύθυνση της ολίσθησης.
– Μειώνουμε την ταχύτητα και μεγαλώνουμε τις αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα, όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό. Είναι πολύ σημαντικό να μην αφήνετε το πόδι συνέχεια πάνω στο πεντάλ του φρένου, αλλά να φρενάρετε διακεκομμένα.
– Όταν οδηγούμε σε κατηφορικό δρόμο, μειώνουμε την ταχύτητα και επιλέγουμε μικρότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, γιατί στις κατηφόρες τα φρένα επιβαρύνονται και θερμαίνονται γρήγορα.

– Πρέπει να αλλάζουμε τα υγρά των φρένων κάθε 2 χρόνια και προχωρούμε σε έλεγχο της στάθμης υγρού φρένων στο σχετικό δοχείο τακτικά.
– Όταν οι δίσκοι των φρένων είναι υγροί (δηλαδή σε περιπτώσεις έντονης βροχόπτωσης, όταν περνάμε μέσα από νερά, μετά το πλύσιμο του αυτοκινήτου), πρέπει να πατήσουμε πρώτα τα φρένα για αν στεγνώσουν. Σε ορισμένα μοντέλα η διαδικασία αυτή γίνεται αυτόματα.
– Δεν πρέπει να τοποθετούμε πρόσθετα σπόϊλερ που δεν ανήκουν στον εργοστασιακό εξοπλισμό στον μπροστινό προφυλακτήρα, γιατί έτσι εμποδίζεται η ροή του αέρα προς τα φρένα και μπορεί να υπερθερμανθούν.
– Όταν τα φρένα είναι ζεστά, δεν περνάμε με φόρα μέσα από λιμνάζοντα νερά, γιατί υπάρχει κίνδυνος να στραβώσουν οι δίσκοι.
– Αλλάζουμε συχνότερα τα τακάκια, όταν οδηγούμε στην πόλη ή κάνουμε σπορ οδήγηση, πριν ανάψει η σχετική λυχνία στον πίνακα οργάνων.

– Τα καινούργια τακάκια ή οι δίσκοι πρέπει να διανύσουν τα πρώτα χιλιόμετρα, για να έχουν την καλύτερη δυνατή απόδοση.
–Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών ΑΒS, το οποίο αντιλαμβάνεται τον τροχό που περιστρέφεται πολύ αργά σε σχέση με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και μειώνει την πίεση των φρένων σε αυτόν. Για να λειτουργήσει αποτελεσματικά το σύστημα ABS, πρέπει να κρατάμε το πεντάλ του φρένου συνεχώς πατημένο με σχετική δύναμη. Σε καμία περίπτωση δεν πατάμε το φρένο και το αφήνουμε.